Monday, November 22, 2010

For the rest of my life..

dah masuk 4 malam pemergian arwah atuk..

masa mendapat berita dr sepupu, memang kami adik beradik menangis. aku je la kot tak nangis. bak kate cousin ak, "bese la, tade perasaan.." huhuhu..
ini rumah belah mak. klasik lagi. tepi tu ada sawah. ada orang kl cakap, " what an extreme weather ere!" eceh. speaking. sebab pagi2 sejuk menggigil. tmbah2 hujan. sedapla bunyi hujan jatuh dekat atap zink. tapi waktu tengahari panas dia Ya Allah . tuhan sahaja yang tahu. kitorg adik beradik dah biasa. tenghari mesti terbaring pastu terbayang dok sauna.

atuk meninggal umur 88 taun. so kami cucu2 memang sempat membesar dengannya. atuk orang susah. so aku blaja hidup susah pon dr atuk nenek aku.

time ni kat umah aku kat ampang dulu. bergmbar dengan afiq, adik bongsu aku bersama cicit2.

dah 3tahun atuk sakit, akhirnya.. tahun ini tahun terakhir..
bila nenek aku menatap muka arwah atuk buat kali terakhir, aku terus sebak. siapalah yang akan jadi peneman nenek aku lepas ni.. 5 tahun nenek menjaga atuk ku yg terlantar sakit. seekor nyamuk pon tak dibenarkan hampir ke badan atukku. malah berpuluh tahun nenek aku menjadi teman waktu atuk ku bersusah payah membuka ladang getah, kelapa sawit.. yang menjaga makan minum atuk ku

sayangnya seorang isteri pada si suami..

For the rest of my life

I`ll be with you

I`ll stay by your side honest and true

Till the end of my time

I`ll be loving you. loving you

semoga atuk ku ditempatkan di kalangan orang2 beriman. amin..

2 comments:

  1. takziah pog..b strong dear! doakan arwah ditempatkan dikalangan org2 soleh...insyaAllah...
    n good luck in ur study! chaiyok2! ^^,

    ReplyDelete
  2. thank you yat!! lupa plak dah tade fb acoount. :) take care~

    ReplyDelete