Wednesday, February 9, 2011

Idolaku


Tahun ni aku ambil subject baru. mechanic of machine. So, first kelas start semalam. Nasib baik la kelas petang.

Pagi2 tu semangat nak ulangkaji. dah 4 tahun tinggal subject ni.Tiba2 ada orang telefon.


"Gee, boleh datang PG office. tolong akak. ada kerja nak mintak tolong, urgent. kejap je."

Aku yang baik hati ni terus pergi ke office. bukannya kejap. lama kot smpai tengahari. adeh. balik2 beli lunch terus tidur. zzzzzzzzz

bangun2 dah 2.30 pm. ada meeting dengan HOD department la plak. sampai2 bilik meeting dah start. semua PG student dah sampai termasuk lecturer. huhu.

"I want everybody to wear formal or smart casual outfit this Thursday. "bebel associate professor itu.

Aku pandang kiri kanan semua student pkai smart casual. aku plak pkai jeans koyak+cardigan+baju t-shirt. aku pon tutup baju dengan beg. huhu.

EH, KELAS!

Gara2 meeting tu aku lambat setengah jam. masuk2 kelas ada GA aka tutor lain yang mengajar. aku mula mencari spot untuk berdiri, tengok2 kertas soalan, alamak! lupa nak study.

tak mau orang tau aku GA, aku pon menyorok duduk di belakang kelas. aku menyapa budak sebelah.

"Kenal akak tak?"
"Kenal! akak ajar termo kan last sem.."

ok. penyamaran tak berjaya. student aku sem lepas rupanya. -_-!

aku mula mengerut dahi melihat skema jawapan yg baru diberi oleh lecturer tadi. APA ni? habisla...

"kamu lambat ya tadi?".. sapa GA indon itu.

perlahan2 aku mengangkat muka. aku baru perasan muka dia. jadi dia ni lah encik E.

Waaaah! my idol. mata aku mula bersinar2 seperti sailormoon.


sepanjang research, aku banyak gunakan thesis masternya untuk dijadikan rujukan. Ingin sekali ak berjumpa dengan nya. Bila ak mendapat tahu dia baru sahaja mendaftarkan diri untuk PhD pula, rasa gembira tak terkata. seronoknya....

"Eheh.. saya bukan student. saya sebenarnya GA. first time ambil subject ni. boleh tak saya duduk belajar je hari ni?.."

Student sebelah aku dah mula gelak2 kecil. adeh... malunya..

Dia tersenyum. boleh katanya.. wah! baiknya dia. hehehe.

balik bilik aku mula senyum. semangat membara pon ada.

Aku nak grad master cam dia
Aku nak tulis thesis cam dia
Aku nak mengajar cam dia
Aku nak semangat cam dia juga..

fighting fauziah~

5 comments:

  1. gantabe²....choiyak²....ikhlaskn diri...tanam dlm hati....

    Aku nak grad master LEBEY BAIK dr dia
    Aku nak tulis thesis LEBEY BAIK dr dia
    Aku nak mengajar LEBEY BAIK dr dia
    Aku nak semangat LEBEY BAIK dr dia..

    target mst lebey tgi dr sptutnye...tak gtu ? hehe...


    gudlux to all.... keep smiling =)
    & truskn sinaran matamu bak mata sailormoon... hehe... :P

    ReplyDelete
  2. wah. semangatnye pakteh!
    hehehehe. :) tq!

    ReplyDelete
  3. mata sailormoon ko taley blah. hahaha.

    ReplyDelete