Friday, January 28, 2011

Invisible no more..


In school, i was a shy student. I don't really talk to people i guess. And since then, I enjoyed being an invisible. So that i can watch them without getting noticed. I love to see people smile. I hate it when they cry. hehe.

So one day,

I met this guy. I've known him for 5 years . I'd never get a chance to talk to him. So here is the story.. when an invisible is no longer invisible.. haha

---------------------------------------------------------

Suatu hari yang tenang,

Tibe2 aku ternampak sorang budak utp. ak jarang hangout dengan dak utp after grad, so bila dapat jumpe sorang ni rase excited pon ada. hehe.

Tapi dia ni lain sket. Dulu ktorang ada bagi nama. tu pon gara2 dia jatuhkan pensel dalam lecture. so kawan aku kasi nama dia 'pensel'. sampai abis grad nama tu still lekat.. huhu ^^

aku pon tersenyum sendiri. rindunya nak jadi student balik..

Aku tengok dak ni dari jauh je. Mungkin dia tak kenal aku. tapi dalam lecture..

"Gee, aku nampak pensel.. jom dok belakang dia"
"haha. jom2.."

..........

"Gee, arini pensel pakai pensel baru la"
"Hahahaha.. "


gelak sakan ktorang. dengan confident nye dia tak perasan ktorg tgh kutuk belakang dia. hehe

Ari pon nak hujan..
Dan hujan pon makin lebat.. mata ku memandang langit.. aku mula mengorak langkah ke kereta.

Tiba2. terasa ada aura kuat dari belakang. seperti ada orang yang mengekori. Aku percepatkan langkah. Instinct aku kuat mengatakan si pensel tu ada berada dibelakang. Aku pura2 tengok jam. pura2 tak perasan. Hujan di depan mata. Bagaimana nak lari ni..?

"GEE!"

OMG. That's my name.. dem. dia kenal aku. langkahku pon terhenti. aku surrender. im no longer invisible..

aku pandang muka dia. dia berdiri tegak di sebelahku. akan tetapi.. mataku terbayang sesuatu..

Hi, Nama saya pensel.

Ok. sila tampar diri sendiri sebanyak 10 kali. pang!!!

Kembali pada reality..

Kami mula berborak. Sepatah die bertanya, tapi sampai ke laut aku melalut.
When i get nervous, i usually talk a lot! For the record, aku terasa mulut aku bergerak sendiri.. Hebak!

10 minit berlalu.. aku masih lagi ke laut. i mean. i was still talking.. and i have no idea what am i doing..

"Gee, tanak balik lagi?"

balik? hujan rupanya sudah berhenti. tiba2 aku malu.
dah la tadi ak pura2 tgk jam. pastu larikan diri. sekarang ni pergi melalut xtentu hala..

Aaaaaaaaaaaaa~~

Ingin sahaja aku lari dalam hujan sambil menjerit... Please2. bawala daku pergi..

"jom. kereta parking kat mana?" (gambar diatas hanya hiasan semata)

Dan kami pon melangkah merentasi hujan yang renyai2. sayup2.. aku terdengar background lagu korea di telinga ku..

Aish. This is why i should stop watching korean!..
















6 comments:

  1. tak2. romantik plak. adeh. sbb tgk byk sgt cite korea cmnnila..

    ReplyDelete
  2. "For the record, aku terasa mulut aku bergerak sendiri.. Hebak!"
    aku rase nk gelak guling2 bace statement ni. LOL.

    ReplyDelete
  3. lol. part tu ke ko gelak. hampeh. part yg pensel tula klaka. pe daa

    ReplyDelete
  4. aku tertarik gambar hiasan last skali..ooOOOOwwWhhHHH....*mata bersinar-sinar*

    ReplyDelete
  5. aku pon sukaaaa. tp itu hanya imaginasi ye . sila kembali pada realiti. hahaha. or shud i put pic where we shared the umbrella together? auwwww~~

    ReplyDelete