Wednesday, January 19, 2011

Cuba Teka



Arini aku jumpa sv kesayangan. azam tahun baru nak jadi student yang baik dan dengar cakaplah katakan. so kerja tak siap pon aku datang juga. muka kena confident. itu yang paling penting.

Akan tetapi, terkejut juga, kerja tak siap pon dia tak marah. azam baru dia juga la kot. hehehe.. dan lepas dia tak marah bermulalah nasihat panjang lebar untuk aku pada tahun ini. aku tengok rak buku. aku tengok papan putih,tapi telinga masih mendengar.. ibarat ayah memberi nasihat pada anaknya..

"yah, kalau ada kawan2 laki yang dah berkenan tu bawalah ke rumah. ayah nak kenal.."
-"kalau tak berkenan camne ?"
" APE? ape yang kurang nya tu.. jangan memilih.. nanti jadi andartu nak?"
-"ha ha ha ha. ok bai."
tup2. tiba sv aku bertanya..
"awak kenal tak si S*?"
-errr sapa tuu?
"ala. dia under Dr P. buat polymer. dah nak habis dah master. tinggal writing je."
-iye?? (sapa si S plak nih..)
"saya nak awak fokus. habis cepat. macam si S tu. jangan malukan saya.."
-ye baik.. (sapa si S nih??)
sv aku bergosip pasal sape plak ni.. sabo jela den.

Lepas abis syarahan selama sejam aku pon keluar dari ofis dan menuju ke lift.



"alamak, En. A! "

terus aku patah balik dan menuruni tangga. malas nak beramah mesra. not in a mood lepas sejam mendengar lecture. So, aku pon tunggu la lift di tngkat 2. Tiba2 nampak sorang lagi mamat lain plak. dia senyap aku pon senyap..

Ting!

Lift dah sampai. aku masuk dia pon masuk.. aku dok depan pintu. mamat tu plak dok belakang sket. dalam hati aku dah meronta2. mulut pula berat nak bertanya.. argh!.

Aku mula menoleh ke belakang..

-name ko sape?
"S"

HA?



Biar btol dia ni S? kebetulan kah ni? adeh..

sebab ko la aku kena bersyarah lama sangat td. nape harini ak satu lift ngn S ? nape???

-
Ooo.ko ke S? baru borak2 pasal ko ngn sv tadi.. heheh.. nak habis dah ye. bagusnyaa..." (ade unsur pura2 dictu..)

p/s: Pandai tak aku teka orang? -_-!










3 comments:

  1. kalau tak mau bawak jmpa ayah, bawak jmpa oje dl pon xpe. kasi oje test power =))

    ReplyDelete
  2. oje: tade sape2 pon untuk dibawa. mencari alasan je. hehe. tape. nanti ada jodoh sume orang boleh test power. sila lah.. jgn segan2

    jah: ala. nape ko kenal si S tu plak. aku tak kenal pon dia tu sangat. tabes2

    ReplyDelete