Friday, December 9, 2011

Masih ada yang sayang

Hari selasa lepas, aku menonton cerita How I Met Your Mother. cerita ni aku dah follow sejak dari season 1 lagi. Kadang2 ada juga kaitan dengan life aku buat aku setia mengikuti cerita ni.

Episod kali mengenai Robin yg panik apabila dikatakan mengandung akan tetapi tidak setelah disahkan oleh doktor. Malang menimpanya apabila doktor mengesahkan dia tidak mungkin dapat mengandung dan menjadi ibu buat selama2 nya.. Scene Robin bercerita dengan dua anaknya adalah imaginasi semata2. Hati perempuan ku terusik. Sedih!

Tapi buat aku lagi tersentuh, kehadiran Ted yang setia menemani Robin dan cuba mengubati kesedihan nya.
Walaupun Robin enggan memberitahu kesedihan yang menimpa dirinya.

"A best frend is someone who loves you when you forget to love yourself'"
Tiba2 aku rindu akan kawan2 ku. Kawan yang setia membuat aku tersenyum disaat hati ini berduka. Duduk disebelahku. Baring melihat langit bersama ku.. tanpa sebarang kata. Aku sangat menghargai saat2 itu. Mungkin kadang2 tiada kata yang dapat mengubati kesedihan itu..Dengan kehadiran kawan, teman.. itu sudah cukup..

Cukup untuk buat kita sedar, kita bukan keseorangan di dunia ini.
Cukup untuk buat kita menghargai orang2 di sekeliling kita.
Cukup buat kita sedar.. Allah swt Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Dia tidak pernah melupakan kita.. Dia tidak akan membiarkan kesedihan itu perpanjangan .. jika kita sentiasa mengingatiNya..


No comments:

Post a Comment