Saturday, January 26, 2013

Untung jadi Perempuan

Suatu pagi yang tenang..

Hanya aku dan technician dalam bilik.

Aku mula memandang prototaip yang baru siap di pasang..

"Macam salah ni.." kataku. 

Technician tu mula merampas prototaip sebelum sempat aku menerangkan apa2..

"Part ni salah. kena bukak n pasang balik dengan yg baru..", aku cuba menjelaskan perkara sebenar.

Muka technician tu dah berubah.

".. Before tu assembly, kena check dulu matching, flatness.. bla bla bla..", sambungku lagi.

Technician tu tiba2 menghempas barang.. GULP!

aku tarik nafas panjang2... dalam hati. apa tengah fikir ayat apa yg terbaik nak kasi lembut hati technician ni..

Tiba2 aku nampak muka budak intern yang senyum dengan memberi isyarat padan muka.
Geram bukan kepalang aku pula buat isyarat marah2 dengan tangan ingin menumbuk dan mencekik budak itu.. Dan bermula lah adegan drama tumbuk menumbuk angin tanpa suara.

semua nya berlaku tanpa disedari oleh technician yg sedang sibuk membaiki prototaip tu.

"Aii. Diam ja pojiah.. marah ke?".. kata technician itu..

"Eh, takla.. sorry ye bang. Projek ni urgent n penting. Kena buat betul2. ".. kata ku dengan lembut.

"Okay, belanja saya McD! "

Fuh. patut la orang kata, untung jadi perempuan. hehe.untung xkena marah :)




No comments:

Post a Comment